Neztraťe se v novém Google Analytics rozhraní

Neztraťe se v novém Google Analytics rozhraní
Google poměrně nečekaně v noci na dnešek provedl změnu rozhraní svého nástroje pro webovou analytiku – Google Analytics. Nejedná se sice o žádné zásadní změny, které by znemožnily uživatelům Google Analytics používat, ale někoho by to určitě mohlo zmást. Pojďme se tedy společně podívat, k jakým změnám vlastně došlo.

Na první pohled viditelnou změnou je změna počtu hlavních záložek v Google Analytics. Dříve jste v oranžovém horizontálním pruhu mohli najít tři záložky – Domovská stránka, Standardní přehledy a Vlastní přehledy. Nyní se zde nachází pouze dvě – Přehledy a Přizpůsobení. Z Vlastních přehledů se stala záložka Přizpůsobení a záložky Domovská stránka a Standardní přehledy byly sloučeny pod záložku Přehledy.

Sloučení záložek dává smysl, protože doposud bylo nutné se i při běžných analýzách přepínat minimálně mezi dvěma hlavními záložkami. Nepříjemné to bylo především pokud využíváte Zkratky (uživatelsky nakonfigurované reporty), protože ty se nacházely na první záložce a ostatní klasické reporty na druhé. Nyní je vše důležité pohromadě. Na následujícím screenshotu vidíte novou podobu záložky Přehledy.

Nové rozhraní Google Analytics: Záložka Přizpůsobení

V rozhraní Google Analytics došlo také k několika méně patrným změnám:

hlavní oranžové menu zůstává stále nahoře i když posunujete stránkou dolů,
zvětšil se prostor v oranžovém menu věnovaný výběru účtů a profilů,
reporty v reálném čase byly zařazeny do Standardních přehledů,
reporty z Google AdWords se vrátily jako Inzerce nazpět do sekce Zdroje návštěvnosti, kam logicky patří (doposud měly úplně samostatnou sekci).
V článku Google Analytics Gets a Facelift – Navigation, Dashboards & More na webu Marketing Land odhaluje Daniel Weisberg ještě další novinky, které se týkají panelů (dashboardů) v Google Analytics.

Nyní můžete jednoduše změnit rozvržení svých dashboardů, pokud si zobrazíte konkrétní dashboard a kliknete v pravém horním rohu na odkaz Přizpůsobit panel.

Nové rozhraní Google Analytics: Možnosti rozvržení panelů

Při vytváření přehledů pro dashboardy si nyní můžete vybrat ze dvou nových typů miniaplikací – Geo (zobrazuje data na mapovém podkladu) a Bar (zobrazuje data pomocí sloupcových grafů).

Nové rozhraní Google Analytics: Nové miniaplikace pro dashboard

Jen pro doplnění, záložka Přizpůsobení vypadá následovně a prozatím obsahuje přístup k nakonfigurovaným vlastním přehledům.

Nové rozhraní Google Analytics: Záložka Přizpůsobení

Líbí se vám nové rozhraní Google Analytics? Přijde vám přehlednější a použitelnější? Mně rozhodně ano, protože již nemusím zbytečně přeskakovat mezi záložkami.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *